Comtrust, partner SAP specjalizujący się w rozwiązaniach telekomunikacyjnych i contact center poszerza ofertę o rozwiązania unified communications i call center oparte o MS Lync w chmurze. Nowa oferta Comtrustu integruje w jeden centralnie zarządzany system wszelkie zdarzenia telekomunikacyjne dla połączeń stacjonarnych, komórkowych i komunikatorów wewnętrznych.
Przyszłość telefonii to integracja rozwiązań mobilnych, stacjonarnych i IP
Analizując rynek rozwiązań telekomunikacyjnych wyraźnie widać, że większość organizacji posiada mieszankę różnych rozwiązań telekomunikacyjnych, w tym PBX, call center, telefonów komórkowych i innych rozwiązań unified communications. W przeważającej części te różne rozwiązania są odizolowane i niezintegrowane, co nie zapewnia optymalnej wartości dla biznesu. Integracja jest kosztowna, jak i późniejsze utrzymanie. Jeżeli zmienimy podejście i odejdziemy od mieszanych rozwiązań, na rzecz integracji wszystkich usług komunikacyjnych w homogenicz-nym środowisku, wtedy zwiększymy ich wydajność i obniżymy koszty: utrzymania infrastruktury i połączeń telefonicznych.
Comtrust we współpracy z Benemem, wprowadza do Polski nową chmurową usługę telekomunikacyjną, która oferuje funkcjonalność telefoniczną – stacjonarną i komórkową oraz call center wraz z podłączeniem do sieci telekomunikacyjnej obejmującej ponad 120 krajów. Platforma oparta jest o popularne narzędzie MS Lync.
Czy PBX całkowicie zostanie wyparte przez rozwiązania chmurowe?
Jeżeli do licencji MS Lync dodamy chmurowe roz-wiązanie telekomunikacyjne Comtrustu otrzymamy narzędzie, które zastępuje PBX i oferuje wiele przydatnych funkcjonalności z obszaru call center, raportowania i telefonii komórkowej.
Dotychczas MS Lync nie był wykorzystywany na tak szeroką skalę, tym bardziej, że nie było na rynku atrakcyjnej oferty w chmurze. Jednak rozwiązanie to śmiało konkuruje z wirtualnymi centralami i systemami call center wiodących dostawców. Najbliższe lata to dobry czas dla MS Lync także dlatego, że wiele central PBX jest przestarzałych i pozbawionych wsparcia producentów. Patrząc na doświad-czenia z innych rynków – prekursorów technologii, jak np. Wielka Brytania i Finlandia, wyraźnie widać, że coraz więcej firm decyduje się na przejście ze starej technologii na rozwiązanie chmurowe, właśnie oparte o MS Lync, bowiem nie tylko zastępuje ono tradycyjne PBX, ale integruje całą komunikację firmy – wewnętrzną i zewnętrzną, stacjonarną i komórkową. Usługa nosi nazwę Benemen, dostępna jest w chmurze wraz z podłączeniem do międzynarodowej sieci, dzięki czemu można zrezygnować z klasycznych linii telefonicznych PRI lub ISDN, z zachowaniem istniejącej numeracji.
Chmura wypiera PBX, przemawia za nią bezpieczeństwo, wygoda i niskie koszty. A stare centrale? Poniżej lista wycofanych produktów. Jednym z nich jest Nortel – kiedyś lider na tym rynku, ale dziś żaden z oferowanych przez niego systemów nie jest już obsługiwany. Informacje na temat wycofanych z eksploatacji systemów PBX znajdują się w tabeli oraz linku poniżej.
MS Lync może pełnić funkcje PBX – chmurowe rozwiązanie oferuje więcej korzyści niż on-premise | |
PBX MS Lync on-prem | VPBX MS Lync |
Wysoki koszt wdrożenia konieczność budowy infrastruktury – zakup licencji MS Lync, bram, serwerów _______________________ Wysokie koszty utrzymania infrastruktury i opieki technicznej _______________________ W razie rozbudowy konieczność integracji z systemami contact center, narzędziami do analiz, raportowania, nagrywania ______________________ Podstawowa funkcjonalność bez IVR, callbacks, nagrywania – konieczność zakupu i integracji z innymi systemami _______________________ Skomplikowana konfiguracja i integracja z liniami telefonicznymi |
Brak inwestycji w infrastruk-turę (bramy, serwery) _________________________ Niski koszt utrzymania wliczony w abonament za usługę telekomunikacyjną _________________________ Elastyczny i skalowalny, dosto-sowany do potrzeb firmy, łączy wiele geograficznie rozproszonych lokalizacji _________________________ Miesięczna opłata adekwatna do skali użycia systemu _________________________ Możliwość włączania/ wyłączania dodatkowych usług (raportowanie, call center, mobile, nagrywanie rozmów, poczta głosowa, itp.) _________________________ Skonfigurowany, dostarczany z podłączonymi liniami telefonicznymi |
Wycofane systemy PBX | |
Alcatel | OmniPCX 4300 PCXOmniPCX 4400 PCX4100 PBX4200 PBXOffice View 32KD |
Avaya | Avaya Definity and including all hardware and software |
Ericsson | MD110. Ericsson still manufactures telephone exchanges and other products |
Mitel | Mitel SX-2000Mitel AxxessMITEL 3300 UNIVERSAL NSU |
Panasonic | Digital ISDN Panasonic PBX Systems KX-TD612Analog PBX 3/8 expandable KX-TA308Digital ISDN PBX Systems 2/12 [KX-TD208]Digital ISDN Panasonic PBX Systems KX-TD612Analog PBX System Panasonic KX-T30810Panasonic Analog PBX Systems KX-T206Panasonic Hybrid PBX System KX-TD1232
Panasonic Hybrid PBX System KX-TD816 Panasonic Hybrid/IP PBX System KX-TDA100D Panasonic KX-TDA 600 |
Pełna lista wycofanych central PBX:
www.benemen.uk/en-GB/blog/end-of-life-pbx/