google-site-verification=y0tGH9EQ2De6ZfKoM09J1eDIdkrWndgdO3iEQtzgHeQ

Jak zwiększyć zaangażowanie klientów przed, w trakcie i po sezonie zakupowym

Jak co roku święta to czas zakupów. Klienci z wypełnionymi portfelami gotowi są do wydania pieniędzy na świąteczne oferty, Twoje i konkurencji. Biznes szykuje na ciężką pracę i solidne przychody. Marketing zaś musi stanąć na głowie, aby przyciągnąć nowych klientów, ponownie zaangażować istniejących i zapewnić bezproblemowe i satysfakcjonujące doświadczenia zakupowe, które zachęcą do lojalności na długi czas. W okresie przedświątecznym wdrażasz wiedzę i kreatywność, które przyniosą konwersję, zwiększenie bazy klientów i zysk. To nie czas na bombowe pomysły marketingowe.

Aby działania przyniosły realne rezultaty potrzebujesz świątecznej strategii zaangażowania klientów. W tym przewodniku znajdziesz sprawdzone wskazówki, spostrzeżenia i taktyki marketingowe wykorzystywane przez wiodące marki, które zapewnią wzrost liczby klientów i przychody w krytycznym sezonie sprzedażowym.

Wskazówki przed sezonem zakupów świątecznych

Efekt, niezależnie czy dotyczy spotu, występów na scenie czy prezentacji, zależy od tego jak się wcześniej przygotowałeś. To samo dotyczy Twoich wysiłków na rzecz zaangażowania klientów. Jeśli chcesz osiągnąć spektakularny sukces w wysokim sezonie sprzedażowym, musisz wcześniej poczynić pewne przygotowania, aby zmaksymalizować wyniki. Oto kilka wskazówek przedświątecznych, które pozwolą Ci odnieść sukces.

Przetestuj rabaty z wyprzedzeniem

Testuj rabaty w różnych segmentach i kanałach, aby określić, którzy odbiorcy są najbardziej wrażliwi na cenę i które kanały zapewniają najlepszą konwersję. Pomoże Ci to uniknąć nadmiernych przecen i spadku marży w okresie świątecznym.

 

Dostosuj swoją automatyzację

Automatyzacja pomoże Ci dostarczyć spersonalizowane doświadczenia 1:1 we wszystkich kanałach na dużą skalę. Testuj automatyzację na wczesnym etapie, aby wyeliminować wszelkie błędy i odpowiednio ją zoptymalizować. Dzięki temu nie będziesz musiał wprowadzać korekty w szczycie sprzedażowym.

 

Postaw na profilowanie progresywne

 

Profilowanie progresywne przed świętami pomoże Ci zebrać istotne dane i poprawić Twoją zdolność do personalizowania doświadczeń zakupowych Twoich klientów w trakcie sezonu i po nim. Zacznij wcześnie, aby stopniowo zbierać informacje od klientów zamiast prosić o zbyt wiele informacji na raz.

 

Skorzystaj ze świątecznych list życzeń

 

Utworzenie listy życzeń jest proste i może otworzyć więcej możliwości nawiązania kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami, z których wielu będzie szukać pomysłów na prezenty. Umożliwianie im zapisywania produktów na liście życzeń zwiększa prawdopodobieństwo, że wrócą później, aby sfinalizować zakup.

 

Wskazówki podczas sezonu sprzedażowego

Black Friday, Cyber Monday, ostatni dzień ekspresowej wysyłki przed Świętami Bożego Narodzenia i wszystko pomiędzy – w okresie gorączkowych zakupów jest wiele momentów, kiedy klienci mają szczególne oczekiwania. Po pracach dobrym przygotowaniu musisz skupić się na maksymalizacji skuteczności działań marketingowych w tych dniach. Oto kilka wskazówek, dzięki którym osiągniesz najlepsze możliwe wyniki.

Twórz i dostarczaj doświadczenia, które dają wartość

 

Wielu klientów będzie kupować od Ciebie. Jeśli jednak doświadczenie będzie miało wyłącznie charakter transakcyjny to mogą o Tobie zapomnieć w chwili, gdy klikną „Kup teraz”. W zamian za zakupy daj im coś, czego nie mogą dostać nigdzie indziej — płynną i bezproblemową realizację transakcji, trafną personalizację, priorytetową obsługę klienta (np. bezpłatne zwroty, bezpłatna wysyłka) lub cokolwiek innego co sprawi, że poczują się wyjątkowo.

 

Kieruj reklamy do klientów świątecznych o ograniczonym czasie trwania

Niektórzy klienci robią zakupy u Ciebie tylko w okresie świątecznym. Wykorzystaj w pełni swoich okazjonalnych klientów, którzy dostępni są tylko przez ograniczony czas i użyj segmentacji, aby odpowiednio ich traktować. Tylko w tym czasie aktywni będą zarówno klienci dokonujący zakupy w ostatniej chwili, kupujący ponownie i jak i lojalni klienci. Korzystaj ze spersonalizowanych rabatów lub zachęt, aby dotrzeć do nich.

 

Wybierz omnichannel, aby być tam, gdzie klienci

W czasie zakupów świątecznych nie możesz przegapić okazji do nawiązania kontaktu. Wykorzystaj jak najlepiej kanały, z których korzystasz w strategii marketingowej, aby dzięki nim dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.  Ale nie poprzestawaj na tym — upewnij się, że Twoje kanały (i dane) są w pełni ujednolicone i klienci mogą cieszyć się spójnymi i bezproblemowymi zakupami, nawet gdy przechodzą z kanału do kanału.

 

Wskazówki po sezonie sprzedażowym

Święta mogły być udane i niewykluczone, że udało Ci się osiągnąć wszystkie kluczowe wskaźniki i cele. Ale dla Ciebie to jeszcze nie jest koniec sezonu. Nadal możesz poprawić wyniki biznesowe. Możesz utrzymać sukces dzięki silnej strategii angażowania klientów po świętach, aby zatrzymać pozyskanych klientów i zmaksymalizować przychody po tym czasie. Rozważ następujące wskazówki:

Wykorzystaj polecenia do wzrostu kontaktów

Programy polecające mogą mieć ogromny wpływ na rozwój klientów. Wykonałeś swoją pracę, zapewniając klientom światowej klasy wrażenia zakupowe. Używaj zachęt, jak np. ograniczone w czasie kupony lub punkty jako nagrody, które napędzają polecenia.

 

Nagradzaj kupującyc, aby wspierać ich długofalową lojalność

Twoi klienci dokonując zakupów w tym czasie mogli wybrać dowolną markę, ale jednak wybrali Twoją. Nagradzaj więc ich doświadczeniami, które sprawią, że ponownie dokonają zakupów u Ciebie.  Na przykład podziękuj nowym i powracającym klientom spersonalizowanym kuponem. Oferuj wcześniejszy dostęp do poświątecznych wyprzedaży, a nawet ekskluzywnych artykułów sezonowych — wszystkiego co sprawi, że poczują się ważni i wyjątkowi.

 

 

Postaw na pierwszym miejscu utrzymanie i pielęgnowanie nowych klientów

Twoja relacja z nowo pozyskanymi klientami będzie dopiero na wczesnym etapie, dlatego warto zadbać o dobre wrażenie. Sprawnie zarządzaj zwrotami, starając się, aby były one tak proste i bezproblemowe, jak to tylko możliwe, aby klienci chętnie wracali do Ciebie. Przedłuż podróż nowych klientów dzięki zaangażowaniu, które kontynuuje komunikację — pomyśl o recenzjach po zakupie, zaproszeniach do programów lojalnościowych, zapisach do biuletynu itp.

Źródło: www.emarys.com oraz www.sap.com

Dowiedz się, jak klienci korzystają z naszych produktów, usług i technologii SAP. Zapraszamy do kontaktu!

1 + 13 =

ul. Powstańców Śląskich 42/12, 01-381 Warszawa

Produkty

SAP Customer Experience

SAP Field Service Management

SAP Conversational AI

SAP Intelligent Robotic Process Automation

Sinch Contact Pro

Infrastruktura VoIP

1trust Service

Usługi

Wdrożenia

Zarządzanie projektami

Integracje i pomoc techniczna

O nas

O firmie

Partnerzy i technologie

Aktualności