Zarządzanie projektem
Wykwalifikowany Kierownik Projektu zostaje oddelegowany do przeprowadzenia wdrożenia. Odpowiada za przygotowanie projektu, poprowadzenie skutecznego wdrożenia i odpowiednie dostosowanie systemu do potrzeb biznesowych. Zespół realizuje wdrożenie w bliskiej współpracy z klientem, główne obszary prac to:
-
Analiza wymagań
-
Projektowanie systemu
-
Testowanie i zatwierdzanie systemu
- przegląd i wartościowanie wymagań biznesowych odnośnie projektu
- pomoc w zrozumieniu funkcjonalności systemów oraz metody dostosowywania jej do wymagań
- przedstawienie planu, harmonogramu i sposóbu wdrożenia
- połączenie potrzeb informatycznych, organizacyjnych, finansowych i prawnych
- propozycje optymalizacji kosztów i ograniczenie kosztów związanych z ewentualnymi poprawkami czy przyszłymi modyfikacjami systemu.
- wyspecyfikowanie szczegółowych definicji technicznych i zasad wdrażania systemu wraz z projektowaniem platformy systemowej, technicznym przeglądem platformy, konfiguracją terminali i infrastruktury sieci
- przygotowanie planu projektu – wyznacza ostateczne cele i zakres projektu, kolejne fazy, organizację, plan pracy, procesy kontrolne i sposoby komunikacji
- określenie kryteriów uznania zakończenia projektu i procedury przekazania systemu.
- Przeprowadzenie testów według szczegółowego planu potwierdza, że system został wdrożony według zasad i działa zgodnie z oczekiwaniami klienta.
- W tej ostatniej fazie implementacji systemu zostaje podpisany dokument zatwierdzający dostarczenie i zainstalowanie systemu.