Aquanet stawia na chatbota
Jesienią 2022 roku, firma zakończyła wdrożenie systemu contact center firmy Sinch w obszarze obsługi klienta i udostępniła swoim klientom oprócz kanału telefonicznego, nowy kanał komunikacji – chat na żywo z konsultantem. Chat został umieszczony na stronie internetowej jako integralna część nowego systemu contact center i jest obsługiwany przez osoby pracujące na infolinii. W zależności od wybranego tematu rozmowy, klient może czatować z doradcami z różnych obszarów działania spółki.
Natomiast w styczniu 2023 roku, gdy ChatGPT zdobywał kolejne miliony użytkowników, kanał chat Aquanet został uzupełniony o bota – Basię, Wirtualną Doradczynię Klienta. Ten chatbot wykorzystuje rozwiązania sztucznej inteligencji oparte o jedną z usług SAP Business Technology Platform (BTP) – SAP Business AI.
Inteligentny bot Basia spełnia podstawowe funkcje informacyjne i pomaga w znalezieniu rozwiązania najczęściej zgłaszanych spraw jak np. zgłoszenie awarii, przerwy w dostawie wody, podpisanie umowy, podłączenie do sieci, udziela informacji o cenach i taryfach oraz poleceniu zapłaty. Bot podaje również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów.
– Jeżeli bot nie odpowie na pytanie, wtedy klient ma możliwość połączenia z pracownikiem infolinii i zgodnie z zasadami inteligentnego routingu zostaje przekierowany do odpowiedniego konsultanta. Baza wiedzy bota oraz zakres udzielanej pomocy i obsługi jest stale rozbudowywane – informuje Katarzyna Szram, Dyrektorka Sprzedaży w Spółce Aquanet.
Jak informuje spółka, założeniem uruchomienia sztucznej inteligencji było to, aby bot nosił znamiona cech ludzkich. Właśnie dlatego otrzymał imię Basia. Dlaczego akurat takie imię otrzymał bot Aquanet? Odwzorowuje to fakt, że większość pracowników infolinii Aquanet S.A. to kobiety. Dodatkowo, zadbano o formę przekazu i komunikacji bota z klientami, aby była to forma przyjazna.
Za wdrożenie chatbota wykorzystującego rozwiązania SAP Business AI odpowiada partner SAP – firma Comtrust.
Dowiedz się, jak klienci korzystają z naszych produktów, usług i technologii SAP. Zapraszamy do kontaktu!
Produkty
SAP Customer Experience
SAP Field Service Management
SAP Conversational AI
SAP Intelligent Robotic Process Automation
Sinch Contact Pro
Infrastruktura VoIP
1trust Service
Usługi
Wdrożenia
Zarządzanie projektami
Integracje i pomoc techniczna
O nas
O firmie
Partnerzy i technologie
Aktualności