Przyszłość telefonii to integracja technologii i terminali
Comtrust, partner SAP specjalizujący się w rozwiązaniach telekomunikacyjnych i contact center poszerza ofertę o rozwiązania unified communications i call center oparte o MS Lync w chmurze. Nowa oferta Comtrustu integruje w jeden centralnie zarządzany system wszelkie zdarzenia telekomunikacyjne dla połączeń stacjonarnych, komórkowych i komunikatorów wewnętrznych.
Przyszłość telefonii to integracja rozwiązań mobilnych, stacjonarnych i IP
Analizując rynek rozwiązań telekomunikacyjnych wyraźnie widać, że większość organizacji posiada mieszankę różnych rozwiązań telekomunikacyjnych, w tym PBX, call center, telefonów komórkowych i innych rozwiązań unified communications. W przeważającej części te różne rozwiązania są odizolowane i niezintegrowane, co nie zapewnia optymalnej wartości dla biznesu. Integracja jest kosztowna, jak i późniejsze utrzymanie. Jeżeli zmienimy podejście i odejdziemy od mieszanych rozwiązań, na rzecz integracji wszystkich usług komunikacyjnych w homogenicz-nym środowisku, wtedy zwiększymy ich wydajność i obniżymy koszty: utrzymania infrastruktury i połączeń telefonicznych.
Comtrust we współpracy z Benemem, wprowadza do Polski nową chmurową usługę telekomunikacyjną, która oferuje funkcjonalność telefoniczną – stacjonarną i komórkową oraz call center wraz z podłączeniem do sieci telekomunikacyjnej obejmującej ponad 120 krajów. Platforma oparta jest o popularne narzędzie MS Lync.
Czy PBX całkowicie zostanie wyparte przez rozwiązania chmurowe?
Jeżeli do licencji MS Lync dodamy chmurowe roz-wiązanie telekomunikacyjne Comtrustu otrzymamy narzędzie, które zastępuje PBX i oferuje wiele przydatnych funkcjonalności z obszaru call center, raportowania i telefonii komórkowej.
Dotychczas MS Lync nie był wykorzystywany na tak szeroką skalę, tym bardziej, że nie było na rynku atrakcyjnej oferty w chmurze. Jednak rozwiązanie to śmiało konkuruje z wirtualnymi centralami i systemami call center wiodących dostawców. Najbliższe lata to dobry czas dla MS Lync także dlatego, że wiele central PBX jest przestarzałych i pozbawionych wsparcia producentów. Patrząc na doświad-czenia z innych rynków – prekursorów technologii, jak np. Wielka Brytania i Finlandia, wyraźnie widać, że coraz więcej firm decyduje się na przejście ze starej technologii na rozwiązanie chmurowe, właśnie oparte o MS Lync, bowiem nie tylko zastępuje ono tradycyjne PBX, ale integruje całą komunikację firmy – wewnętrzną i zewnętrzną, stacjonarną i komórkową. Usługa nosi nazwę Benemen, dostępna jest w chmurze wraz z podłączeniem do międzynarodowej sieci, dzięki czemu można zrezygnować z klasycznych linii telefonicznych PRI lub ISDN, z zachowaniem istniejącej numeracji.
Chmura wypiera PBX, przemawia za nią bezpieczeństwo, wygoda i niskie koszty. A stare centrale? Poniżej lista wycofanych produktów. Jednym z nich jest Nortel – kiedyś lider na tym rynku, ale dziś żaden z oferowanych przez niego systemów nie jest już obsługiwany. Informacje na temat wycofanych z eksploatacji systemów PBX znajdują się w tabeli oraz linku poniżej.
MS Lync może pełnić funkcje PBX – chmurowe rozwiązanie oferuje więcej korzyści niż on-premise | |
PBX MS Lync on-prem | VPBX MS Lync |
Wysoki koszt wdrożenia konieczność budowy infrastruktury – zakup licencji MS Lync, bram, serwerów _______________________ Wysokie koszty utrzymania infrastruktury i opieki technicznej _______________________ W razie rozbudowy konieczność integracji z systemami contact center, narzędziami do analiz, raportowania, nagrywania ______________________ Podstawowa funkcjonalność bez IVR, callbacks, nagrywania – konieczność zakupu i integracji z innymi systemami _______________________ Skomplikowana konfiguracja i integracja z liniami telefonicznymi |
Brak inwestycji w infrastruk-turę (bramy, serwery) _________________________ Niski koszt utrzymania wliczony w abonament za usługę telekomunikacyjną _________________________ Elastyczny i skalowalny, dosto-sowany do potrzeb firmy, łączy wiele geograficznie rozproszonych lokalizacji _________________________ Miesięczna opłata adekwatna do skali użycia systemu _________________________ Możliwość włączania/ wyłączania dodatkowych usług (raportowanie, call center, mobile, nagrywanie rozmów, poczta głosowa, itp.) _________________________ Skonfigurowany, dostarczany z podłączonymi liniami telefonicznymi |
Wycofane systemy PBX | |
Alcatel | OmniPCX 4300 PCXOmniPCX 4400 PCX4100 PBX4200 PBXOffice View 32KD |
Avaya | Avaya Definity and including all hardware and software |
Ericsson | MD110. Ericsson still manufactures telephone exchanges and other products |
Mitel | Mitel SX-2000Mitel AxxessMITEL 3300 UNIVERSAL NSU |
Panasonic |
Digital ISDN Panasonic PBX Systems KX-TD612Analog PBX 3/8 expandable KX-TA308Digital ISDN PBX Systems 2/12 [KX-TD208]Digital ISDN Panasonic PBX Systems KX-TD612Analog PBX System Panasonic KX-T30810Panasonic Analog PBX Systems KX-T206Panasonic Hybrid PBX System KX-TD1232
Panasonic Hybrid PBX System KX-TD816 Panasonic Hybrid/IP PBX System KX-TDA100D Panasonic KX-TDA 600 |
Pełna lista wycofanych central PBX:
www.benemen.uk/en-GB/blog/end-of-life-pbx/
Dowiedz się, jak klienci korzystają z naszych produktów, usług i technologii SAP. Zapraszamy do kontaktu!
Produkty
SAP Customer Experience
SAP Field Service Management
SAP Conversational AI
SAP Intelligent Robotic Process Automation
Sinch Contact Pro
Infrastruktura VoIP
1trust Service
Usługi
Wdrożenia
Zarządzanie projektami
Integracje i pomoc techniczna
O nas
O firmie
Partnerzy i technologie
Aktualności