google-site-verification=y0tGH9EQ2De6ZfKoM09J1eDIdkrWndgdO3iEQtzgHeQ

Taktyki marketingu omnichannel

Skuteczna strategia zaangażowania klientów podczas zakupów zależy od wielu czynników, a taktyka marketingowa jest jednym z najważniejszych. Konkretna taktyka, którą stosujesz i prowadzone kampanie – to będzie decydowało o dotarciu do klientów, zainspirowaniu ich do działania i generowaniu konwersji, które zwiększą przychody. Chociaż każda branża i marka jest inna i ma swoich unikalnych odbiorców, marketerzy odnoszący największe sukcesy czerpią korzyści z wykorzystania tych samych podstawowych taktyk marketingu wielokanałowego i  w celu zwiększenia zaangażowania klientów. Przyjrzyjmy się bliżej taktykom, które warto uwzględnić w swojej strategii zaangażowania klientów. Przyjrzyjmy się bliżej taktykom, które warto uwzględnić w swojej strategii (świątecznych zakupów czy sezonowych wyprzedaży), aby zapewnić rozwój i przychody.

Kampania powitalna

 

Rekomendowane kanały Email Web SMS In-App

Sezon zakupowy to najważniejsza pora roku, aby włączyć kampanie powitalne. To dlatego, że po raz pierwszy będziesz mieć wzrost nowych klientów. Jeśli Twoim celem jest budowanie długotrwałych relacji z każdym klientem, pierwsze wrażenie ma znaczenie. Upewnij się więc, że zaczynasz z dobrze wykonaną, zautomatyzowaną kampanią powitalną.

Wskazówki dla kampanii powitalnych:

·        Używaj kreatywnych treści, które są zgodne z Twoją marką oraz wartościami firmy, aby klienci mogli naprawdę poczuć, kim jesteś.

·        Przesłanie powitalnej kampanii powinno być ciepłe i zachęcające, a nie nachalne lub nadmiernie skupione na sprzedaży.

·        Korzystaj z możliwie najszerszego zakresu kanałów, aby klienci czuli się mile widziani, niezależnie od tego, jaki kanał preferują.

Porzucone koszyki

 

Rekomendowane kanały Email Web Digital Ads In-App

 

 

„Dlaczego klient dodał wszystkie produkty do koszyka, ale nie sfinalizował zakupu?” – to dylemat, który dręczy wielu marketerów od czasu pojawienia się zakupów online. Być może klient się rozproszył, stracił dynamikę lub zniechęcił, kiedy zobaczył zsumowane pozycje i ostateczną ceną. Jednak powód, dla którego klient porzuca koszyk, jest mniej ważny niż to co Ty, marketer, zrobisz, aby ponownie go zaangażować. Z pewnością wraz z napływem klientów w okresie świątecznych zakupów, zwiększy się liczba porzuconych koszyków. Zatem kampanie związane z porzuconymi koszykami powinny stanowić podstawę Twojej świątecznej strategii zaangażowania klientów, dzięki czemu możesz zwiększyć sprzedaż.

Wskazówki dotyczące kampanii porzuconych koszyków

·        Jeśli to możliwe to wykorzystaj personalizację, aby umieścić porzucone koszyki w centrum uwagi klienta z komunikatem dostosowanym do niego.

·        Prosząc klienta o sfinalizowanie zakupu, traktuj go delikatnie – jeśli będziesz zbyt nachalny,  masz mniejsze szanse na sprzedaż.

·        Zautomatyzuj kampanie porzuconych koszyków, aby docierały do ​​klienta we właściwym czasie i zapewniały maksymalny efekt.

Obniżki

 

Rekomendowane kanały Email Web Digital Ads Push

 

 

Kto nie lubi oszczędzać pieniędzy? Większość Twoich klientów byłaby zachwycona, gdyby dowiedziała się, że przeglądany przez nich przedmiot został przeceniony – ale w okresie świątecznym, kiedy klienci są jeszcze bardziej wrażliwi na cenę, ta taktyka jest wyjątkowo skuteczna.

Jeżeli Twoje dane są w pełni ujednolicone, a asortyment produktów aktualizowany w czasie rzeczywistym, to możesz zautomatyzować kampanię obniżek cen, aby poinformować klientów, że wybrane przez nich produkty lub usługi, są teraz tańsze. Jest to szczególnie przydatne do konwersji świątecznych klientów, którzy wcześniej przeglądali Twoją ofertę, zbierając pomysły na prezenty.

Wskazówki dotyczące kampanii obniżek cen

·        Docieraj do jak najszerszego grona odbiorców i wykorzystuj pełną gamę kanałów —bądź wszędzie tam, gdzie są Twoi docelowi odbiorcy.

·        Taktyka obniżek cen świetnie sprawdza się w przypadku pozycji z listy życzeń. Nie ma lepszego czasu niż święta, aby poinformować klienta, że ​​cena czegoś, co zapisał na swojej liście życzeń, spadła.

·        Aby uzyskać większy efekt, uwzględnij ograniczenia czasowe w tekście, czyli „przez ograniczony czas” lub „do wyczerpania zapasów”. Sprawią, że klienci, którzy myśleli o zakupie, nie będą się wahać.

Kampania dotycząca wyprzedaży

 

Rekomendowane kanały Email Web Digital Ads SMS In-App

 

Klienci wiedzą, że w okolicach świąt mogą spodziewać się specjalnych akcji promocyjnych i sprzedażowych. O uwagę Twoich klientów zabiega wiele marek, dlatego będziesz chciał wyróżnić się z tłumu i zrobić dużo szumu wokół swoich akcji sprzedażowych. Nie pozwól, aby świąteczne  czy sezonowe wyprzedaże pozostały niezauważone. Korzystaj z kampanii świątecznych i sezonowych wyprzedaży, aby poinformować klientów, że mają ograniczoną czasowo szansę na zdobycie świetnych produktów w atrakcyjnych cenach — idealnych na prezent lub dla siebie.

Wskazówki dotyczące kampanii wyprzedaży

·        Nawet jeśli Twoje oferty wyprzedaży świątecznych mogą być przeznaczone dla wszystkich, to, jeżeli to możliwie, stosuj personalizację w swoich działaniach marketingowych, aby mieć pewność, że odbiorca poczuje się ważny i doceniony.

·        Twoi konkurenci prawdopodobnie promują własne wyprzedaże. Wykorzystaj kreatywne teksty i unikalne efekty wizualne, aby Twoje kampanie się wyróżniały.

·        Sprzedaż błyskawiczna może przyciągnąć nowych klientów do Twojej marki, dlatego korzystaj z szerokiej gamy kanałów, aby dotrzeć z komunikatem.

Ponownie w magazynie

 

Rekomendowane kanały Email Web Digital Ads SMS In-App

 

Brak produktu w magazynie może być frustrujący dla klienta, zwłaszcza gdy robi świąteczne zakupy i wybrana pozycja na liście jest niedostępna. To prosta droga do tego, aby wepchnąć klienta w ramiona konkurencji. Zatem, jeżeli uzupełniasz zapasy na bieżąco i produkty są ponownie dostępne, to od razu informuj o tym klientów.

Wspaniałą rzeczą w kampanii uzupełnienia zapasów jest to, że wysyłasz klientom spersonalizowaną wiadomość na temat produktu, którym byli zainteresowani a nie mogli sfinalizować transakcji ze względu na brak dostępności. Klient chętniej się zaangażuje, bo wiadomość jest trafiona i doceni, że o nim pamiętasz.

Wskazówki dotyczące kampanii „Ponownie w magazynie”.

·        Przed wysłaniem powiadomień, upewnij się, że Twoje dane i kanały są ujednolicone

·        Weryfikuj dostępność w czasie rzeczywistym. Wiadomość e-mail z informacją o ponownym pojawieniu się towaru w magazynie to dobry moment na przedstawienie klientom dodatkowych, spersonalizowanych rekomendacji produktów.

·        Te same zasady dotyczą również nowych produktów — wykorzystaj szeroką gamę kanałów, aby poinformować klientów, gdy w Twoim magazynie pojawią się nowe produkty.

Spersonalizowany kupon do portfela mobilnego

 

Rekomendowane kanały Email Mobile Wallet SMS In-Store

 

Dla detalistów rabaty mogą być szczególnie silną zachętą w okresie świątecznym. Klienci chcą wydawać, ale mają również świadomość swoich budżetów. Dlatego, gdy prowadzisz  świąteczną wyprzedaż lub inną promocję, poinformuj o tym skutecznie klientów – dostarcz do ich cyfrowych portfeli kupony rabatowe i tym samym przyciągnij do swojego sklepu.

Ponad połowa konsumentów (51%) twierdzi, że teraz, gdy mają portfel mobilny to nie potrzebują tradycyjnego portfela. Świetnym sposobem na dotarcie do klientów są zatem spersonalizowane kupony na ograniczone czasowo oferty, promocje lub inne jednorazowe rabaty, które można dodać do portfela Google lub Apple. Kupony te można następnie wykorzystać w podczas zakupów w sklepie. Nie tylko zachęca to klientów do wydawania pieniędzy z Twoją marką, ale także pomaga identyfikować klientów online na poziomie sklepu, dzięki czemu możesz zamknąć pętlę między doświadczeniami online i offline.

Spersonalizowane wskazówki dotyczące kuponów w portfelu mobilnym

·        Początkowo w kontakcie z klientami korzystaj z poczty e-mail, a następnie poproś ich, aby dodali kupon bezpośrednio do swojego cyfrowego portfela, dzięki czemu łatwo i wygodnie oszczędzą w sklepie.

·        Promuj i oferuj kupony do portfela mobilnego, aby ułatwić i przyspieszyć proces realizacji transakcji — oszczędność czasu klientów podczas świątecznych zakupów to ogromna korzyść!

·        Zbieraj zgody, aby móc dostarczać przyszłe zachęty bezpośrednio do portfela mobilnego klienta. Wysyłaj SMS-em przypomnienia do klientów, którzy wyrazili zgodę na udział w programie, a którzy jeszcze nie wykorzystali swojego kuponu.

Po raz pierwszy kupujący ponownie

 

Rekomendowane kanały Email Web Digital Ads SMS In-App

 

W sezonie świątecznym i wyprzedaży nie chodzi tylko o sprzedaż jak największej grupie klientów, którzy dokonali jednorazowego zakupu. Chodzi także o budowanie relacji, które prowadzą do większej liczby lojalnych klientów i zwiększania ich wartości.

Ale nie musisz czekać do końca np. świąt, aby zacząć pielęgnować relację. Zautomatyzuj kampanie dla kupujących po raz pierwszy w wielu kanałach i uwzględnij tokeny personalizacji, aby treści, które Twoi kupujący po raz pierwszy otrzymają po zakupach, były bardzo trafne i znaczące. Spersonalizowana rekomendacja z większym prawdopodobieństwem doprowadzi do decyzji o ponownym zakupie, który popchnie klienta na dalszą podróż z Twoją marką.

Wskazówki dotyczące kampanii „Po raz pierwszy kupujący ponownie”

·        Upewnij się, że wybrałeś odpowiedni moment. Jeśli za szybko skontaktujesz się z klientem i poprosisz o kolejną sprzedaż, będziesz sprawiał wrażenie zbyt nachalnego. Ale nie zwlekaj zbyt długo, bo klient zapomni o Twojej marce.

·        Wypróbuj testy A/B różnych kreatywnych treści, aby zobaczyć, co ma lepsze przełożenie. Jeśli nadal trwa sezon świąteczny, dostosuj swój przekaz do świątecznych promocji lub wyprzedaży  poświątecznych.

·        Jeśli naprawdę chcesz zdobyć zaufanie i lojalność klienta, możesz poprosić go o opinię po zakupie, wypełnienie ankiety, a nawet podać odpowiednie informacje dotyczące zasad działania w okresie świąt (godziny otwarcia, zasady zwrotów itp.). To dobry sposób na utrzymanie kontaktu z klientami bez konieczności proszenia ich o dokonanie kolejnego zakupu.

Dołącz do Lojalności

 

Rekomendowane kanały Email Web Digital Ads Mobile Wallet In-App

 

Jedną z najważniejszych taktyk w strategii zaangażowania klientów w  sezonie sprzedażowym i okresie świątecznym, jest kampania mająca na celu zwiększenie liczby rejestracji w programie lojalnościowym.

Program lojalnościowy zapewnia klientom atrakcyjne korzyści w postaci gromadzenia nagród i innych bonusów (bezpłatna wysyłka, dostęp VIP, itp.). Zapewnia także ogromne korzyści Twojej marce w postaci danych typu „zero-party” zbieranych od lojalnych klientów oraz faktu, że członkowie programu lojalnościowego kupują więcej produktów, częściej i po wyższych cenach.

Co więcej, kupujący w okresie świątecznym mogą być bardziej skłonni do zapisania się do programu lojalnościowego, aby wykorzystać punkty, które zyskają za zakupy świąteczne – co sprawia, że ​​święta to idealny czas na zachęcanie do rejestracji w ramach programu lojalnościowego.

Porady dotyczące kampanii dołączenia do programów lojalnościowych

·        To kolejna kampania, w której ważne jest, aby nieść wartość — powiedz klientowi, co może uzyskać, dołączając do programu.

·        Prosząc członków programu lojalnościowego o dane osobowe zapewnij ich, jak będziesz chronić ich dane i korzystać w nich w sposób odpowiedzialny, aby zapewnić im lepsze, bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.

·        Daj klientom możliwość dodania karty lojalnościowej do swojego mobilnego portfela. Ułatwia to im gromadzenie punktów podczas zakupów w sklepie i pomaga wyeliminować trudności związane z identyfikacją.

 

Źródło: www.emarys.com oraz www.sap.com

Dowiedz się, jak klienci korzystają z naszych produktów, usług i technologii SAP. Zapraszamy do kontaktu!

6 + 10 =

ul. Powstańców Śląskich 42/12, 01-381 Warszawa

Produkty

SAP Customer Experience

SAP Field Service Management

SAP Conversational AI

SAP Intelligent Robotic Process Automation

Sinch Contact Pro

Infrastruktura VoIP

1trust Service

Usługi

Wdrożenia

Zarządzanie projektami

Integracje i pomoc techniczna

O nas

O firmie

Partnerzy i technologie

Aktualności